Je bedrijf laten groeien in 180 dagen?

Ontdek hoe je als ondernemer je bedrijf laat groeien in 180 dagen zonder marketing kennis.  

Inschrijven is mogelijk tot en met 10 februari 2025

17
Days
:
 
03
Hours
:
 
34
Minutes
:
 
48
Seconds

You missed out!

Marjolijn Wijnants eigenaar BEE Content

Overleef je meer dan dat je onderneemt? 

Voel je je vaak geleefd door je agenda? Je holt van afspraak naar afspraak, werkt je eindeloze to-do-lijsten af, en hebt het gevoel dat je stilstaat. Aan het einde van de dag vraag je je af: wat heb ik nu écht gedaan? 

De chaos slokt je op, je balans verdwijnt, en het plezier in ondernemen raakt steeds verder uit zicht.

De druk en stress nemen toe

Voelt het alsof je constant achter de feiten aan rent?

  • Je mist de rust, de focus en de controle voor de juiste stappen.  
  • Ondertussen stagneert de groei van je bedrijf, en je energie raakt op.
  • Je wilt vooruit, maar je loopt vast in de dagelijkse wirwar van keuzes en afleidingen.

Stel je voor: je bedrijf groeit

Wat als je elke dag met vertrouwen aan je bedrijf werkt? Met klanten die echt bij je passen.

Met meer balans tussen je hoofdhartlichaam en ziel groei je zowel persoonlijk als zakelijk. 

Of je nu meer klanten wilt aantrekken, betere relaties wilt opbouwen of je marketingstrategie versterken, groei begint met je ondernemerschap versterken.  

Krijg weer grip op je bedrijf en je leven.

 Met “Je Bedrijf Laten Groeien in 180 Dagen” onderneem je weer met plezier, rust en resultaat. Start met échte groei, voor jezelf en je bedrijf.


Je bedrijf laten groeien in 180 dagen?

Krijg weer grip op je bedrijf en je leven. Met de training: Je Bedrijf Laten Groeien in 180 Dagen, onderneem je weer met plezier, rust en resultaat. 

Marjolijn Wijnants ontwierp het programma voor ondernemers die meer willen dan overleven. In 180 dagen geef je je ondernemerschap een boost.

Wat kun je verwachten van het programma?


  • Intake met businesscoach

  • Wekelijkse lessen en opdrachten 

  • Maandelijkse evaluaties

  • Certificaat na 180 dagen 

Online intake gesprek 

Samen bespreken we je persoonlijk ontwikkelplan en stellen we doelen. 

Ontdekken hoe ontspannen ondernemen voelt?

 Schrijf je vandaag nog in en ervaar hoe je bedrijf groeit als je als ondernemer in balans bent. Bouw aan een bedrijf dat echt bij je past.

Dit is wat je krijgt 

Meld je aan voor het programma: Je bedrijf laten groeien in 180 dagen.  Na de inschrijving bespreek je tijdens de online intake met business coach Marjolijn Wijnants je doelen en groeiscan van je bedrijf. Deze 0-meting vormt de basis voor je persoonlijk ontwikkelplan. 

Persoonlijke begeleiding en groepsbegeleiding

Het programma bestaat uit individuele coachingsessies en webinars. Verder word je lid van een community van gelijk gestemde ondernemers waarmee je kunt sparren. 

Wekelijkse videolessen en opdrachten 

 Je volgt iedere maand een module met theorie en je krijgt praktische opdrachten. De modules sluit je af met een toets en certificaat.  

Toegang tot handige tools voor je contentmarketing 

Met dit programma krijg je exclusieve toegang tot tools die je helpen jouw contentmarketing efficiënter en effectiever te maken. Deze tools bieden je de structuur en inspiratie die je nodig hebt om je bedrijf online te laten groeien.

  • Trello: Plan en organiseer je content eenvoudig met een overzichtelijke contentkalender. Houd deadlines bij en werk gestructureerd aan je marketingstrategie.
  • Canva: Creëer moeiteloos professionele visuals voor social media, blogs en advertenties. Geen grafische ervaring nodig.
  • SEMrush: Ontdek de zoekwoorden die jouw klanten gebruiken en verbeter je SEO-strategie met concrete data en inzichten.
Meer Rust en overzichtin je werkdag

Stel je voor dat je werkdag soepel verloopt. Je weet precies wat je moet doen.

Zonder eindeloze to-do lijsten en keuzestress. 

Hierdoor voel je meer rust in je hoofd en ervaar je minder druk. Je hebt weer tijd en energie voor je gezin, hobby’s en jezelf.


Een plan met doelen geeft rust in je hoofd en zorgt voor meer focus op je doelen. Hierdoor weet je wat belangrijk is en werk je met vertrouwen aan je doelen.  

Groeiend inkomen en klanten die bij je passen

Meer grip krijgen op je strategie en acties is belangrijk. Hiermee trek je klanten aan die bij je passen en die je graag helpt.

  • Je bedrijf groeit en dat merk je direct in je omzet.
  • Meer geld verdienen geeft  financiële zekerheid, maar ook een gevoel van succes en voldoening.
  • Zo groeit je bedrijf en bouw je ook betere relaties op met je doelgroep. 
Meer vrijheid en balans in je leven

Met een duidelijke structuur en plan werk je efficiënter.

  • Het programma geeft je de vrijheid om je werkweek in te richten op jouw voorwaarden. 
  • Je hebt meer tijd voor de dingen die er echt toe doen en geniet meer van je leven, zowel zakelijk als privé.

In 180 dagen bouw je aan een bedrijf dat werkt en bij je past.

Maak kennis: met businesscoach Marjolijn Wijnants

Marjolijn Wijnants verruilde 12 jaar geleden haar werk als leerkracht voor het ondernemerschap. Ze startte haar praktijk voor leerondersteuning, waar ze kinderen met leer- en gedragsproblemen hielp. Maar als ondernemer liep ze snel vast. Want haar website leek onzichtbaar en klanten kozen voor de concurrent. 

  • Het begin

  • De Uitdagingen

  • De Doorbraak

  • Kansen 

De start van mijn ondernemersreis

Als leerkracht startte ik mijn reis met de liefde om anderen te helpen. 12 jaar geleden richtte ik mijn praktijk op voor leerondersteuning aan kinderen, jongeren en volwassenen met dyslexie, ADHD en autisme. 

Course Modules

Show them what’s in the course

1

Module 1: ontwikkel je online strategie 

In deze eerste module leer je hoe je jouw bedrijf online goed kunt laten zien aan je doelgroep. Je werkt aan je eigen merkstatement en tagline. Daarnaast leer je hoe je je doelgroep het beste kunt bereiken.

Overzicht module:

  • Aantal lessen: 4
  • Duur van elke les: 30 minuten 
  • Hoe je de lessen volgt: online met wekelijkse video's en opdrachten. 
  • Taakbeheer: Je beheert en plant je opdrachten bij de lessen in je persoonlijke Trello bord. 
  • Literatuurtips

Week 1: Ontdek je Ikigai

Doel: Ontdek als ondernemer je persoonlijke 'why'. Waarom doe je, wat je doet? Deze informatie helpt ondernemers hun drive herontdekken en bepaalt de koers voor de online strategie van hun onderneming. Voor ondernemers dyslexie of adhd helpt hun Ikigai focus te houden op hun online doelen.  

Inhoud lesprogramma

Videoles: introductie van het fenomeen Ikigai. 

Toelichting: Ikigai staat voor het snijpunt vinden van wat je liefhebt, waar je goed in bent, wat de wereld nodig heeft, en waarvoor je klanten je kunnen betalen. 

Opdrachten: reflectie opdrachten waar mee je je why verkent: je drijfveren, talenten, missie en mogelijke manier waarmee je geld kunt verdienen.


Week 2: Kernwaarden en Missie

Doel: Benoem de kernwaarden en missie die je bedrijf uniek maken. 

Inhoud lesprogramma:

  • Videoles: het belang van kernwaarden en een missie in je bedrijf.
  • Opdrachten: ontwikkel een set van van kernwaarden en schrijf een missieverklaring die jouw Ikigai reflecteert.

Week 3: merkstatement en tagline

Doel: maak een krachtige merkstatement en een pakkende tagline die je online aanwezigheid beschrijft. 

Inhoud lesprogramma:

  • Videoles: hoe je een effectieve merkstatement en tagline kunt schrijven die je doelgroep aanspreekt en hun emoties raakt. 
  • Opdrachten: schrijf je eigen merkstatement en tagline gebaseerd op de eerder bepaalde Ikigai, kernwaarden en missie.

Week 4: online doelen en communicatieplan

Doel: stel online doelen en kies de juiste communicatiekanalen en middelen. 

Inhoud lesprogramma:

  • Videoles: leren hoe je realistische online doelen stelt en de beste communicatiekanalen voor jouw merk kiest. 
  • Opdrachten: ontwikkel een onlinestrategie die past bij je Ikigai en merkidentiteit. 

Eindproducten van Module 1:

.Ikigai bepalen

Je hebt een duidelijk beeld van wat je liefhebt, waar je goed in bent, wat de wereld nodig heeft, en waarvoor je betaald kunt worden.

2. Een merkstatement vaststellen 

Doordat je je kernwaarden en missie goed voor ogen hebt kun je nu makkelijker een merkstatement bepalen en schrijven. Met een merkstatement leg je makkelijker aan je doelgroep uit wat je bedrijf voor hen kan betekenen. 

Ondernemers met dyslexie of ADHD vinden het soms moeilijk om hun gedachten te ordenen. Een helder merkstatement helpt  hierbij.

 3. Tagline bepalen

Een tagline is een korte en krachtige zin die je merkidentiteit samenvat. Met een tagline promoot je je bedrijf en diensten op je marketingkanalen op dezelfde manier. 

4. Online strategie ontwikkelen

Je ontwikkelt in deze module een online strategie. In dit plan beschrijf je hoe je jouw bedrijf online gaat promoten en de kanalen die je doorvoor inzet. 

Het hebben van een vooraf bepaalde strategie maakt het makkelijker om te weten wat je elke dag moet doen, wat stress vermindert en helpt bij het managen van de werkdruk, wat vaak een uitdaging is voor ondernemers met ADHD.

5. Een doelgroep-middelen matrix

Je stelt een doelgroep-middelen matrix op in deze module. Dit is een overzicht wat je helpt overzicht te houden op je online marketing. 

Voor ondernemers met dyslexie of ADHD helpt dit om duidelijk te zien wie hun klanten zijn en hoe ze deze het beste kunnen bereiken. 


2

Module 2: Ken je klant 

In deze module ga je kijken hoe je wat je over jezelf en je bedrijf leerde past bij wie je klanten zijn:

  • Je maakt een klantprofiel waarin je nadenkt over hoe jouw passies en doelen aansluiten op wat je klanten nodig hebben en willen. 
  • Een klantprofiel helpt je om beter te begrijpen hoe je met je klanten kunt praten en ze kunt geven wat ze zoeken.

Overzicht module 2:

  • Aantal videolessen: 4 + bonus video 
  • Bonus video: Je doelgroep analyseren met AI. Leer hoe je met ChatGTP klantgegevens uit Google Analytics kunt interpreteren door vragen te stellen zoals: "Wat zijn de belangrijkste demografische kenmerken van mijn bezoekers die door zoekmachines op mijn website komen?" 
  • Duur van elke les: 30 minuten 
  • Hoe je de lessen volgt: online met wekelijkse video's en opdrachten. 
  • Taakbeheer: Je beheert en plant je opdrachten bij de lessen in je persoonlijke Trello-bord. 
  • Literatuurtips

Week 5: Doelgroep analyse 

Doelen:

  •  Leer hoe je systematisch informatie verzamelt over je doelgroep met Google Analytics. 
  • Bestudeer wie je klanten zijn en wat hun gedrag is op je website.
  • Verkrijg inzicht in het gedrag en in de voorkeuren van je websitebezoekers.

Inhoud lesprogramma

  • Videoles: duik diep in de data van je klanten. De video laat zien hoe je segmenten en filters kunt instellen waarmee je specifieke klantgroepen kunt analyseren.
  • Toelichting: introductie van het platform Google Analytics en het belang ervan voor het het begrijpen van je doelgroep. 
  • Opdrachten: 
    1. Log in op Google Analytics en gebruik de geleerde technieken om data te verzamelen over bijvoorbeeld de leeftijd, locatie, apparaatgebruik, en engagement van je bezoekers.    
    2. Plan een marktonderzoek van je bestaande klanten of van de markt waarop je je richt. Verzamel informatie met enquetes. 
    3. Stel een rapport samen van je bevindingen.

Week 6: zoekwoorden onderzoek 

Doel: ontdek de zoektermen en zoekintenties van je doelgroep. Je maakt ondere andere kennis Google Keywordplanner en andere gratis tools voor zoekwoorden onderzoek. 

Inhoud les programma: 


  • Videoles: Vind wat je klanten zoeken.
  • Opdrachten: verzamel de top 10 zoekwoorden en deel deze in op basis van de zoekintenties en de fase van de klantenreis.

Week 7: Persona ontwikkelen

Doel: In deze les leer je hoe je een gedetailleerd klankpersona opstelt. Zodat je makkelijker je contentstrategie op je doelgroep kunt afstemmen. 

Inhoud lesprogramma: 

  • Videoles: maak kennis met het concept een persona opstellen en de voordelen hiervan. 
  • Opdracht: ontwerp een klantpersona. 

Toelichting: Gebruik de informatie die je hebt verzameld uit de vorige opdrachten en maak 1 of meerdere persona's. 


Week 8: reflectie en persoonlijke ontwikkeling

In deze laatste week van module 2 is het tijd voor bezinning:

  • In deze module kijk je hoe jouw drive en bedrijfsdoelen overeenkomen met wat je ideale klant zoekt. 
  • Hierdoor begrijp je beter hoe jouw enthousiasme en de wensen van je klanten bij elkaar komen.
  • Doel: de informatie van de lesstof verbinden met je persoonlijk ontwikkelplan.
  • Videoles: tips voor het verbinden van je why met het klantenprofiel. 
  • Opdrachten: reflectieopdracht , persoonlijk ontwikkelplan bijwerken.

Toets: 

Aan het einde van deze module maak je een toets die je kennis en vaardigheden test die je de afgelopen weken hebt opgedaan. 

Certificaat: 


Heb je de toets voldoende gemaakt? Dan ontvang je het certificaat: Klantinzicht als een pro.

Wat heb je aan het certificaat?

  •  Je kunt dit certificaat gebruiken om aan anderen te laten zien dat je als ondernemer je klanten serieus neemt en dat je goed bent in wat je doet. 
  • Zo helpt het certificaat je  meer klanten aantrekken en jouw bedrijf te laten groeien.

3

Module 3: Creatieve contentcreatie 


In deze module leer je een contentstrategie maken die past bij jou en je bedrijf.

Je bedenkt hoe je met  jouw unieke stijl en doelen helpen de juiste dingen zeggen tegen je klanten. 

Een contentstrategie helpt je jouw verhaal op de beste manier delen, zodat je klanten echt begrijpen wat jou bijzonder maakt.

Lesprogramma:

 We beginnen met jouw Ikigai, dat is wat jij het liefste doet en waar je goed in bent, en hoe dat past bij wat je klanten nodig hebben.

Daarna leer je hoe je deze kennis gebruikt om te bepalen welke soorten berichten je moet maken, waar je die moet laten zien en hoe je kunt checken of ze werken.

lesduur: 30 minuten per video les en gemiddeld 90 minuten voor de verwerkingsopdrachten.

  • Hoe je de lessen volgt: online met wekelijkse video's en opdrachten. 
  • Taakbeheer: Je beheert en plant je opdrachten bij de lessen in je persoonlijke Trello-bord. 

Week 9: Ontdek je contentkompas

Doel: leer hoe je drijfveren en bedrijfsdoelen de basis vormen voor je contentstrategie. 

Deze les helpt  je content maken die past bij wie je bent en met je bedrijfsdoelen. 

Inhoud lesprogramma:


Videoles: Ontdek je Ikigai in content 

Opdracht: Je iIkigai en contentstrategie verbinden. 


Week 10: De klantreis in kaart

Doel: Bestudeer de verschillende stappen die je klanten doorlopen als ze met jouw bedrijf in aanraking komen, en kijk hoe je met je berichten ze het beste kunt helpen.

Een beter inzicht van de fases van de klantenreis helpen je begrijpen wat je klanten nodig hebben aan contentsoorten die passen bij de fase van hun reis. 

Inhoud lesprogramma:

 

Videoles: De klantenreis in beeld

Opdracht: De klantenreis van je doelgroep uitwerken. 


Week 11: Creëer, meet en verbeter: met het 3H model

Doel: In deze les leer je het 3H-model gebruiken. Het model betekent: Hero, Hub en Hygiene. 

Het 3H-model helpt je de juiste contentsoorten maken voor elke stap die een klant maakt richting jouw bedrijf. 

  • Zo weet je wat je op je socials kunt delen als mensen voor het eerst van je horen, als ze meer willen weten, of als ze al fan zijn.
  • Het 3H-model zorgt ervoor dat jouw boodschappen overal hetzelfde zijn, of je nu schrijft op je website, op social media of in een nieuwsbrief. 
  • Het 3H-model helpt je ook bijhouden wat goed werkt en wat beter kan in je content. Zo kun je steeds verbeteren wat je deelt en hoe je het deelt.

Inhoud lesprogramma:

Videoles: Uitleg over het 3H-model en hoe je dit model inzet voor je contentcreatie. 

Opdracht: Maak je eigen 3H-contentplan. Je maakt 3 verschillende contentsoorten die passen in Hero, Hub of Hygiene. Elk type help je communiceren met je klanten op een verschillende manier. 


Week 12: Reflectie en persoonlijke ontwikkeling 

Deze les helpt je de lesstof van de afgelopen maanden toepassen op zowel je persoonlijke ontwikkeling als je contentstrategie.

Inhoud van de les:

1. Persoonlijk ontwikkelplan bijwerken:

  • Kijk terug naar je doelen in je persoonlijk ontwikkelplan. Denk na over  hoe je Ikigai en bedrijfsmissie ontwikkelen door wat je leerde over je klanten en contentstrategie.  
  •  Zorg ervoor dat je persoonlijke doelen en bedrijfsdoelen nog steeds op één lijn liggen en pas aan waar nodig.

2. Contentstrategie bijwerken:

Pas de inzichten toe uit Module 2 en 3 en verfijn je contentstrategie.  Zorg dat je contentstrategie aansluit bij de klantreis en je Ikigai.

Doel: Zorg ervoor dat wat jij leuk vindt om te doen en wat je met je bedrijf wilt bereiken goed terugkomt in de webteksten en berichten voor social media die je maakt. Zo blijf je jezelf en voor je klanten betrouwbaar. 

 3. Toets over de theorie van module 3:

Opdracht: Maak de toets over de lesstof van module 3. Je beantwoordt vragen over het 3H-model en hoe je dit gebruikt voor jouw berichten.

 Doel: We kijken of je goed hebt begrepen wat we hebben besproken. Als je de toets haalt, weet je zeker dat je klaar bent om deze ideeën te gebruiken voor je bedrijf.


4

Module : Content optimalisatie 


Als ondernemer met dyslexie of ADHD kan het soms een uitdaging zijn om overzicht te houden over alle details die komen kijken bij online content. Deze module geeft je  stap-voor-stap instructies te geven over hoe je de online zichtbaarheid van je content vergroot en beter leesbaar maakt

Je leert bijvoorbeeld:

  • hoe je zoekwoorden slim in je teksten en op je pagina’s plaatst, 
  • hoe je ervoor zorgt dat je website makkelijk te navigeren is,
  • en hoe je teksten schrijft die zowel interessant zijn voor lezers als voor zoekmachines.

 Voordelen voor jou als ondernemer:

  • Online beter vindbaar: Door de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen te gebruiken, maak je het makkelijker voor zoekmachines om te begrijpen waar je pagina’s over gaan. Dit helpt je hoger te komen in de zoekresultaten.
  • Meer websitebezoekers: Als je site beter vindbaar is, zal je natuurlijk ook meer bezoekers krijgen. Meer bezoekers betekent meer potentiële klanten.
  • Beter klantcontact : Door je content af te stemmen op de behoeften en vragen van je klanten, verbeter je de ervaring die ze hebben op je site. Dit kan leiden tot meer verkopen en loyale klanten.
  • Aantal videolessen: 4 + bonus video 

Extra bonus video: Benut AI voor de contentstrategie

Ontdek hoe je AI kunt gebruiken om efficiënt hoogwaardige content te creëren en bestaande content te verbeteren

Bonus Opdracht: zet ChatGTP handig in voor content maken en verbeteren voor je website.

Overzicht module 4: 

  • Aantal lessen: 4
  • Lesduur videolessen: 30 minuten 
  • Hoe je de lessen volgt: online met wekelijkse video's en opdrachten. 
  • Taakbeheer: Je beheert en plant je opdrachten bij de lessen in je persoonlijke Trello bord. 
  • Literatuurtips:

 


 Week 13: De Basis van Content optimalisatie: 10 tips 

Lesdoel: Na deze les weet je 10 manieren waarmee je de content op je website zoekmachine vriendelijke maakt. 

Zoekmachine vriendelijke scoort hoger in de zoekresultaten van de zoekmachines zoals Google. 

Inhoud lesprogramma

Videoles:10 tips voor zoekmachine vriendelijke content op je website. 

Opdracht: Analyseer je huidige website en kies voor elke pagina een specifiek onderwerp.


Week 14: Snippets die schitteren

lesdoel: Leer hoe je je website laat opvallen in de zoekresultaten van de zoekmachines. Met rich snippets, oftewel gestructureerde gegevens. Hierdoor begrijpen zoekmachines je content beter en makkelijker. Wat je positie in de zoekresultaten positief beïnvloed.  

Met rich snappets werken heeft 3 voordelen: 

  • Een zoekmachine vriendelijker website is een voordeel, van Rich snippers. 
  • Maar een ander bijkomend voordeel is dat ook de websitestructuur verbetert.
  • En de websitebezoekers navigeren makkelijker door je website en je beheert je website makkelijker.

Inhoud lesprogramma

Videoles: Schitter met snippets

Opdracht: Maak je website opvallender met Rich Snippets

 Wat ga ge doen?

Je gaat extra informatie toevoegen aan de pagina's van je website. Deze informatie helpt zoekmachines zoals Google om jouw pagina's beter te laten zien in de zoekresultaten. 

Denk aan informatie zoals:  prijzen, beoordelingen, of evenementendata die meteen zichtbaar zijn wanneer iemand iets zoekt.


 Week 15: Zo Zet je zoekwoorden op je website: titels, koppen en beschrijvingen

Lesdoel: deze les helpt je de online zichtbaarheid van je website verhogen met zoekwoorden. Het doel is je webpagina's zo aanpassen dat ze hoger scoren in de zoekresultaten wanneer mensen zoeken naar wat jij aanbiedt. 

Vinden de zoekmachines je website makkelijk? Dan trekt je website meer bezoekers aan. Dus meer toekomstige klanten. Omdat je doelgroep je website ontdekken op het moment dat ze nodig hebben wat je website biedt. 

Inhoud lesprogramma

Videoles: Zo zet je zoekwoorden op je website

Opdracht: Je gaat zoekwoorden toevoegen aan de titels, koppen en meta beschrijvingen van je webpagina's. Dit betekent dat je nadenkt over wat mensen zouden typen in Google als ze op zoek zijn naar jouw producten of diensten, en die woorden ga je op deze belangrijke plekken zetten.


Week 16: Reflectie en persoonlijke ontwikkeling 

Lesdoel: Deze laatste les markeert het einde van je leerreis in deze module. Het is een moment om trots te zijn op wat je hebt bereikt en om plannen te maken voor hoe je deze nieuwe vaardigheden gaat inzetten om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Met de afsluitende toets, de update van je ontwikkelplan, en je reflectieverslag, heb je een sterke basis om verder te bouwen.

Opdrachten

Toets: SEO meesterschap test 

Doel: Test je kennis en begrip van de SEO-technieken die je hebt geleerd. 

Persoonlijk ontwikkelplan: bekijk je persoonlijk ontwikkelplan en geef dit plan een update met nieuwe doelen en inzichten die je hebt opgedaan. Zo reflecteer je op je ontwikkeling en stel je nieuwe doelen voor de komende weken. 

Reflectieverslag: Schrijf een reflectieverslag waarin je beschrijft wat je hebt geleerd en hoe je de informatie toepast en inzet om je bedrijf te laten groeien. 

Certificaat: Certificaat van SEO Meesterschap - BeeContent Academy


5

Module : Je contentmarketing slimmer aanpakken


In deze module leer je je contentmarketing slimmer en makkelijker maken. Het doel is dat je meer bereikt met minder inspanning. Hiervoor zijn automatiseringstools en handig. Zo plan en plaats je content op een vast moment en heb je meer tijd voor andere werkzaamheden. 

 We gaan aan de slag met tools zoals Trello, Canva en Meta's ingebouwde planner. Met Trello stroomlijn je de contentplanning. En met Canva maak je snel en makkelijk beeldmateriaal op. 

Je content plannen is een makkie met een tool zoals Meta's planner. 

Verder leer je ook hoe je AI kunt inzetten om teksten en ideeën te genereren, waardoor je tijd bespaart en toch hoogwaardige content maakt.

 Na deze module beschik je over  een slimme contentstrategie. Maar ook over  de vaardigheden waarmee je marketingactiviteiten automatiseert.

Zo krijg je meer rust, overzicht en tijd. Hierdoor focus je makkelijker op je bedrijfsdoelen en laat je je bedrijf sneller groeien.  

Overzicht module 5: 

  • Aantal lessen: 4
  • Lesduur videolessen: 30 minuten 
  • Hoe je de lessen volgt: online met wekelijkse video's en opdrachten. 
  • Taakbeheer: Je beheert en plant je opdrachten bij de lessen in je persoonlijke Trello bord. 
  • Literatuurtips:

 


 Week 17: Contentplanning en automatiseren met Trello 

Lesdoel:  In deze les leer je hoe je je contentplanning kunt automatiseren met behulp van tools zoals Trello. Je leert hoe je een overzichtelijke contentkalender maakt waarin je al je ideeën, deadlines en taken kunt organiseren. We laten je zien hoe je herhalende taken instelt en hoe je teams kunt aansturen met  Trello.

Inhoud lesprogramma

Videoles: Contentplanning met Trello

Opdrachten:  

1. Maak een contentkalender in Trello: Plan je content voor de komende maand. Gebruik borden, lijsten en kaarten om elke stap van het proces te organiseren, van idee tot publicatie.

2. Automatiseer herhalende taken:  Stel terugkerende taken in, zoals wekelijkse blogposts of maandelijkse nieuwsbrieven, zodat je ze automatisch kan delen.  


Week 18: Slim content maken met Canva 

lesdoel: In deze les leer je hoe je met Canva makkelijk en snel content maakt. 

Inhoud lesprogramma

Videoles: Social media posts maken met Canva.

Opdrachten: 

1.Creëer 3 Social Media Posts met Canva: Gebruik sjablonen om snel en eenvoudig aantrekkelijke visuals te maken voor je social media kanalen.

2. Hergebruik content: Kies een blog of video die je al hebt gemaakt en maak daar 2 nieuwe vormen van content van, zoals een infographic of een reeks Instagram-stories.


Week 20 : Reflectie en persoonlijke ontwikkeling 

Lesdoel: In deze laatste les van module 5 reflecteren we op wat je hebt geleerd in deze module en werken we aan het bijwerken van je persoonlijk ontwikkelplan. Je maakt een toets waarin je je kennis kunt testen, en bij succesvol afronden ontvang je een certificaat.

Opdrachten

Toets: maak een toets met 10 vragen over de inhoud van deze module. 

Doel: Test je kennis en begrip van de SEO-technieken die je hebt geleerd. 

Persoonlijk ontwikkelplan: bekijk je persoonlijk ontwikkelplan en geef dit plan een update met nieuwe doelen en inzichten die je hebt opgedaan. Zo reflecteer je op je ontwikkeling en stel je nieuwe doelen voor de komende weken. 

Reflectieverslag: Schrijf een reflectieverslag waarin je beschrijft wat je hebt geleerd en hoe je de informatie toepast en inzet om je bedrijf te laten groeien. 

Certificaat: Gecertificeerd Social Media planner

 


6

Module : Van strategie naar werkbare website in 8 stappen


Welkom bij de laatste module van het programma. In deze module verbeteren we samen je website. Je leert hoe je je (nieuwe) website goed opzet, test en lanceert met als eindresultaat een website die echt voor jou werkt. 

Overzicht module 6: 

  • Aantal lessen: 4
  • Lesduur videolessen: 30 minuten 
  • Hoe je de lessen volgt: online met wekelijkse video's en opdrachten. 
  • Taakbeheer: Je beheert en plant je opdrachten bij de lessen in je persoonlijke Trello-bord. 



 Week 21: Van strategie naar website 

Lesdoel:  In deze les leer je hoe je je contentplanning kunt automatiseren met behulp van tools zoals Trello. Je leert hoe je een overzichtelijke contentkalender maakt waarin je al je ideeën, deadlines en taken kunt organiseren. We laten je zien hoe je herhalende taken instelt en hoe je teams kunt aansturen met  Trello.

Inhoud lesprogramma

Lesdoel: Je leert hoe je een websitebriefing maakt en een plan dat pat bij je online strategie. Hierdoor krijg je grip op het hele proces maak je betere keuzes.

Videoles: In deze les hoe je je online strategie vertaalt naar een concreet websiteontwerp. We bespreken ook of het handig is om zelf je website te maken of dat je een bureau inschakelt. Je leert hoe je een briefing opstelt voor de webbuilder en tekstschrijver.

Opdracht: 

  1. Schrijf een korte briefing waarin je jouw doelen en wensen voor de website beschrijft.
  2. Bepaal of je zelf de website gaat maken of dat je hiervoor een bureau inschakelt.
  3. Maak in Trello een bord aan waarin je alle taken voor het maken van je website organiseert. Voeg de briefing toe als eerste stap in je bord.

 


Week 22: Visueel en technisch ontwerp 

lesdoel: In deze les leer je hoe je het ontwerp van je website kunt beoordelen. We bespreken hoe je een projectplan opstelt, inclusief deadlines voor iedere stap. Je leert ook hoe je ervoor zorgt dat je website toegankelijk is en gemakkelijk te gebruiken voor iedereen.

Inhoud lesprogramma

Videoles: Je leert hoe je de visuele en technische onderdelen van je website kunt beoordelen en hoe je een overzichtelijk plan maakt. Dit zorgt ervoor dat je website er goed uitziet én goed functioneert.

Opdrachten: 

1. Maak een projectplan in Trello met de stappen die je gaat volgen om je website te bouwen, en voeg deadlines toe.

2. Beoordeel een voorbeeld van een visueel ontwerp (bijvoorbeeld van een ontwerpbureau of website template) en noteer in Trello wat goed is en wat je zou willen aanpassen.

3. Test je website op toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid met een checklist. Voeg de verbeterpunten als taken toe in je Trello-bord.


 Week 23: Testen en implementatie 

 Lesdoel: Je leert hoe je je website test en optimaliseert voordat hij live gaat, zodat je problemen voorkomt en ervoor zorgt dat alles goed werkt.

Inhoud lesprogramma

Videoles: In deze les leer je hoe je website test voordat hij live gaat. We bespreken hoe je de snelheid van je website controleert, of hij gebruiksvriendelijk is op verschillende apparaten, en hoe je ervoor zorgt dat alles goed werkt. Daarna leer je hoe je de website succesvol kunt lanceren. 

Opdrachten: 

1. Gebruik een test-checklist in Trello om je website te controleren op snelheid, mobiele bruikbaarheid en toegankelijkheid.

2. Noteer de verbeterpunten in je Trello-bord en stel deadlines in om deze aan te passen voordat de website live gaat.


Week 24 : Reflectie en persoonlijke ontwikkeling 

Lesdoel: In deze laatste les van  het online programma: Je bedrijf laten groeien in 180 dagen, reflecteren we op wat je hebt geleerd in deze module en werken we aan het bijwerken van je persoonlijk ontwikkelplan. Je maakt een toets waarin je je kennis kunt testen, en bij succesvol afronden ontvang je een certificaat.

Opdrachten

Toets: maak een toets met 10 vragen over de inhoud van deze module. 

Doel: Test je kennis en begrip over de lesstof van de modules 1 t/m 5 van het online programma. 

Persoonlijk ontwikkelplan: bekijk je persoonlijk ontwikkelplan en geef dit plan een update met nieuwe doelen en inzichten die je hebt opgedaan. Zo reflecteer je op je ontwikkeling en stel je nieuwe doelen voor de komende weken. 

Eindevaluatie: Reflecteer samen met Marjolijn Wijnants op je ontwikkeling. 

Reflectieverslag: Schrijf een reflectieverslag waarin je beschrijft wat je hebt geleerd en hoe je de informatie toepast en inzet om je bedrijf te laten groeien. 

Certificaat: Succesvol ondernemen: Van strategie naar groei

 

Wat het programma voor je doet

Het online programma helpt jou, als ondernemer, om in 6 maanden tijd je bedrijf van binnenuit te laten groeien.

Marjolijn Wijnants laat je in dit programma ontdekken hoe je verbinding maakt met jezelf, je kernwaarden helder krijgt en een sterke online strategie ontwikkelt die jouw ideale klanten aantrekt.

30%
increased

Klantbetrokkenheid verhogen

25%
increased

Leads genereren met contentmarketing 

40%
increased

Online zichtbaarheid verbeteren

Bonus

Persoonlijke SEO Scan van je website


Veel ondernemers vragen zich af of hun website wel goed genoeg is om bezoekers aan te trekken. Met deze bonus ontvang je een uitgebreide SEO-scan van je website. 

Ontdek welke verbeteringen je direct kunt doorvoeren om hoger te scoren in Google en meer klanten te trekken, zonder dat je technische kennis nodig hebt.

Extraatjes voor succes 

Masterclass: Succesvol Ondernemen met Dyslexie of ADHD

Voor ondernemers met dyslexie of ADHD kan overzicht houden een uitdaging zijn.

 In deze masterclass geeft Marjolijn Wijnants praktische tips en slimme strategieën die je helpen je werk makkelijker en efficiënter te organiseren. 

Ontdek hoe je je sterke punten inzet en je uitdagingen ombuigt naar voordelen, zodat je meer rust en controle ervaart in je dagelijkse taken.

De Klantgerichte Website: Test en verbeterplan

 Worstel je met het idee dat je website bezoekers aantrekt, maar dat ze je website weer snel verlaten? 

Met deze bonus test je je website aan de hand van een klantgerichte checklist en ontvang je een persoonlijk verbeterplan.

Zo leer je hoe je van bezoekers tevreden klanten maakt die terugkomen.

Live Q&A Webinar: Stel je vragen aan Marjolijn Wijnants

 Twijfels over je aanpak of vragen over de inhoud van het programma?

Tijdens het  live Q&A webinar kun je al je vragen stellen aan Marjolijn.

Krijg direct advies en inzichten op maat die je meteen kunt toepassen. Het webinar helpt je om obstakels wegnemen en vol vertrouwen verder te gaan.

Waarom dit programma elke cent waard is 

De training: Je Bedrijf Laten Groeien in 180 Dagen  is een investering die zich dubbel en dwars terugverdient. Je krijgt praktische tips en begeleiding, maar je leert ook hoe je klanten aantrekt die bij je passen. 

Elke les geeft je concrete handvatten om meer uit je bedrijf te halen, en dat  zie je ook terug op je bankrekening.

Het programma geeft je meer rust, overzicht én meer verbinding met je klanten. 

Basic

Makkelijk, snel en flexibel 

99.99

per maand

  • Leer wanneer het je uitkomt
  • Start en eindgesprek 
  • SEO scan website
  • Na de intake direct beginnen

Popular

premium

Simple, fast and effective flexible move

129.99

per maand

  • Leer wanneer het je uitkomt
  • Start en eindgesprek: + 2 evaluatiegeprekken 
  • SEO scan website 
  • Na de intake direct beginnen  

faq

Hoe hou ik overzicht over de lesstof, zeker met mijn dyslexie of ADHD?

We begrijpen dat het overzicht houden lastig kan zijn. Daarom krijg je toegang tot een handige planningstool, Trello. Hiermee kun je alle lessen, taken en deadlines op een gestructureerde en visuele manier organiseren. Zo houd je overzicht en werk je stap voor stap naar je doelen toe!

Hoeveel tijd neemt de cursus in beslag? 

Gemiddeld kost de cursus je 2 tot 3 uur per week. De lessen zijn flexibel, zodat je ze op je eigen tempo kunt volgen, wanneer het jou uitkomt.

Wat als ik tijdens de cursus vragen heb?

Samen gaan we aan de slag. Heb je dringende vragen?  Stuur je vragen naar ons supportteam via support@jouwcursus.nl. We helpen je graag verder en zorgen dat je het maximale uit de cursus haalt.

Heb ik specifieke voorkennis nodig om deel te nemen?

Nee, je hebt geen voorkennis nodig. De cursus is ontworpen voor ondernemers van elk niveau. We begeleiden je stap voor stap, zodat je de lesstof makkelijk kunt volgen en toepassen.

 

Geef je ondernemerschap een boost

Download de gratis gids en ontdek de 5 geheimen van zakelijk succes op social media. Begin vandaag nog.

Samen je bedrijf laten groeien?

Plan een vrijblijvende kennismaking in en ontdek of het onlineprogramma: Je bedrijf laten groeien in 180 dagen, bij je past. Jouw succes is mijn succes. 

Wat ondernemers zeggen over Marjolijn Wijnants

Het mooiste compliment? Klanten die enthousiast zijn over onze samenwerking. Hier lees je hoe ondernemers mijn aanpak ervaren.

Saskia van der Meer:

HR-Manager -KAB Accountants

Ik vond de training en begeleiding van Marjolijn Wijnants een eye-opener. Ze kwam energiek en gepassioneerd over, wat meteen vertrouwen gaf. Haar duidelijke uitleg over de neuromarketing technieken zorgde ervoor dat ik direct toepasbare inzichten kreeg. 

De combinatie van haar expertise en haar vermogen om complexe materie toegankelijk te maken, was voor mij een groot pluspunt."

Jozine Voskamp:

Eigenaar Skinworks

Marjolijn Wijnants heeft mijn kijk op online marketing volledig veranderd. Haar training over 'Schrijven over het brein' was inspirerend. De neuromarketingtechnieken kon ik meteen op mijn website toepassen. 

 Verder is Marjolijn Wijnants een oprechte ondernemer die met haar expertise en drive andere ondernemers helpt groeien."

Arjen van der Woude: 

Directeur supply chain bij Heineken

Marjolijn Wijnants kwam energiek en gepassioneerd over. Haar uitleg tijdens de training gaf me een helder beeld van de mogelijke neuromarketingtechnieken voor mijn afdeling.  Haar aanpak helpt bedrijven echt groeien."

Vandaag nog je merkverhaal delen en klanten gelukkig maken?